Tuesday 10 September 2013

A Blanket of Roses...

 
My blog is turning into a craft blog!
Well, I am enjoying it and I know my current state won't last forever :-)
 
A couple of weeks ago this baby blanket was handed over to the expecting mother. Something so pink is obviously for a little girl who will be making her entrance into the world later this month (unless we are all in for a big surprise...!)
 
 The pattern can be found on Garnstudio in several languages (click on the link). I used as suggested Drops Muskat Soft yarn and needle no 5. The yarn is a mix of colors and I enjoyed not having to change color and yarn as I went along making up the squares and then crocheting them together.
 
Very girly and a fun blanket to make. Not sure it is the best blanket for a baby with its big holes that little hands and feet might get tangled in. But then again - it might just be used it for decoration.


5 comments:

  1. Så fint det blei og som du sier, deilig å slippe å skifte farge og feste tråder. Jeg venter også spent på mitt jentebarnebarn som skal komme om ca. 8 uker om ikke vi også får en overraskelse, men det blir i så fall bare moro.

    ReplyDelete
  2. Hei!! Fint teppe!! Hyggelig å lese bloggen din igjen!! Ha en fin dag!! Anne Kari :-)

    ReplyDelete
  3. Nydelig teppe! Og tøflene så morsomme ut også! Fikk nettopp en heklebok i posten i dag som jeg har glemt å avbestille i en hobbybok-klubb, så kanskje jeg skal forsøke meg på et hekleprosjekt igjen :) Fortsatt god bedring! (Håper jeg også blir bitt av trimbasillen... har ikke skjedd på over 40 år, så jeg tror jo ikke det skjer med det første nå heller dessverre....)

    ReplyDelete
  4. Nyyyydelig !

    Stilig garn, og et skikkelig jenteteppe, heldig hun som får det, og la oss virkelig håpe det ikke kommer ut en liten gutt, for da må du begynne på nytt...og da i blått...hihihi

    God helg

    ReplyDelete
  5. I love the blanket, it is so pretty! I love the colour. It seems you got more "crafty" since my last visit :-)I keep promising myself a crochet blanket - one day....
    Thank you for your comment, my reply seems to have gone to your office address, may be you might like to check it.

    ReplyDelete

Pinterest