Friday 10 February 2012

It Doesn't Take Much...


to make me happy...

'Fiskeboller i hvit saus med kokte poteter og raspede gulrøtter'
(fishballs in a white sauce with boiled potatoes and grated carrots)
is not exactly common fare over here, so edible gifts from kind friends are very welcome!


Actually, this traditional Norwegian dish almost ended my relationship with The Professor before it even started! The first dinner I invited him to in my student flat 27 (!) years ago was 'Fiskeboller'. Years later he confessed that he had almost decided to stop pursuing me as this was the worst thing he had ever eaten...!


Well, he didn't stop pursuing me and found out I could cook other types of food, too (which is good as he is not particularly interested in cooking himself)...  
But I only make 'fiskeboller' when he is not home.
Fortunately, Our Boy has got more of his mother's food taste so we really enjoyed it last night.
And there are leftovers for today!

A real treat - two days in a row!!!

21 comments:

  1. Mmmm fiskeboller er det beste jeg vet,
    fikk lyst til å lage. :))
    God helg.
    Klem fra Mette.

    ReplyDelete
  2. Deilig! Har du prøvd litt stekt bacon ved siden av? Ekstra godt. Steik og surkål her idag! God helg.

    ReplyDelete
  3. Heldige du som har fått fiskeboller i hus :)
    Jeg likte fiskeboller mer før enn nå... Sånn har det bare blitt. Syns fiskepudding (fløtetypen) er bedre - med hvit saus og bøttevis med reker i!
    Kos deg med fiskebollene! Noen liker å spise dem rett fra boksen med gaffel også... Det har jeg alltid grøssa litt av, hihi :)

    Klem fra Inger

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jo, kunne godt spist dem rett fra boksen, jeg... ;-)

      Delete
  4. For en søt liten "fiskeboller" historie ;)
    Ja, fiskeboller er vel ikke alles smak....godt han ikke ga opp, Professoren, altså - hihi

    God helg !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, godt jeg ikke skjønte hva han tenkte på :-)))

      Delete
  5. Hva er det med utlendinger og fiskeboller? DH snakker om fiskeboller som om det er noe nordmenn har funnet på for å holde folk unna Norge. Og jeg stod en gang på en flyplass i Nord Afrika og spiste fiskeboller rett fra boksen fordi noen hadde tatt med seg en boks og jeg ikke kunne vente. Man blir litt rar når man bor utenlands lenge. Fiskeboller er GODT. Skjønt, jeg kommer aldri på å spise det når jeg er i Norge Det er kanskje enda rarere.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det er rart hva man plutselig savner når det ikke lenger er lett tilgjengelig! :-)

      Delete
  6. Det er godt med tyttebærsyltetøy til også.

    ReplyDelete
  7. Ha ha, så fiskebollene slo ikke an hos din utkårede? Mye norsk mat som ikke slår an. Brunost er det jo også mange som hater - det som er så godt!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Må innrømme at jeg ikke spiser brunost, men DET gjør Professoren!

      Delete
  8. Mums, jeg liker fiskeboller kjempegodt jeg, med masse karry på;)) Ha en fin helg, klemmer fra Wilhelmine

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg pleier å ha litt sterk sennep i sausen. Det er også godt!

      Delete
  9. Ja noen ganger er det enkle det beste, jeg elsker også fiskeboller i hvit saus....

    God helg til deg og sine.

    ReplyDelete
  10. Artig historie =)
    Vi har hatt fiskeboller en gang de siste...
    tja 10 årene.
    Ingen stor slager her i huset..

    God helg! =)

    ReplyDelete
  11. Vi hadde fiskeboller for en uke siden.

    ReplyDelete
  12. I lived in Norway for 40 years and tried "fiskeboller" once...I'm afraid that was enough for me!
    I used to miss Yorkshire puddings and mature cheddar cheese when I lived in Norway!

    ReplyDelete
  13. Utrolig hva man savner når man bor utenlands.... Jeg blir kjempehappy når norske gjester tar med seg brunost, brun saus, havregryn og grovt mel ;-) Savner norske fiskekaker og fiskeboller og det pleier alltid stå på menyen når jeg er på Norgesbesøk. Italieneren i huset får omtrent brekninger av brunosten så den får jeg ha i fred ;-)) Har dog ikke prøvd å servere fiskeboller og ved nærmere ettertanke så tror jeg ikke jeg bør gjøre det heller....

    ReplyDelete
  14. Morsomt!! OG jammen var du tøff som serverte det på første date...
    klem♥

    ReplyDelete

Pinterest